Auris Taalplein Aurislogo

Contact


Willem en Marialaan 1
2805 AR  Gouda
(0182) 69 83 12
auris-taalplein@auris.nl

 

Deel deze pagina


Stel een vraag

Groep 1

Hanna Valentijn

Leerkracht

Daphne Sterkenburg

Leerkracht

Marleen Fiagbe

Onderwijsassistent

Euredice IJssel

Onderwijsassistent

Groep 1/2A

Nynke Okkerse

Leerkracht

Jolanda Bak

Onderwijsassistent

Esther Klijn

Onderwijsassistent

 

 

 

Groep 1/2B

Monique Meerlo

Leerkracht

Daphne Sterkenburg

Leerkracht

Judith de Jong

Onderwijsassistent

 

 
   

Groep 3

Miranda van Dam

Leerkracht

Wilja de Vries

Leerkracht

 

 

 

Groep 4

Ingrid van Adrichem

Leerkracht

Annemieke Kozijn

Onderwijsassistent

Kimberley Verhoef

Onderwijsassistent

Groep 5

Helen Koerts

Leerkracht

Carien Slagter

Leerkracht

Gerda Graafland

Leerkrachtondersteuner

Groep 6/7

Esmee van der Sluis

Leerkracht

Christiaan Gerritse

Onderwijsassistent

 

 

Groep 7/8

Thom de Jong

Leerkracht

Kimberley Verhoef

Onderwijsassistent
  • Leesrijk
  • Leesrijk

    De school vindt lezen erg belangrijk en de leerlingen besteden dan ook veel tijd aan lezen. Ze lezen meerdere ochtenden per week met een professional, maar soms ook met leerlingen uit de bovenbouw. Er is veel aandacht voor de Kinderboekenweek en jaarlijks wordt er een voorleeskampioen gekozen, die voor de hele school mag voorlezen. Zo krijgen leerlingen plezier in lezen en kunnen daarmee hun wereld uitbreiden.

  • Kleinschalig
  • Kleinschalig

    Op de school is ruimte om open het gesprek aan te gaan met leerlingen, ouders en andere betrokkenen. De leerlingen kennen elkaar en hebben aandacht voor elkaar. Waar dat mogelijk is, worden leerlingen ingezet om anderen te helpen en te begeleiden. We betrekken ouders door ouderavonden, koffieochtenden en inloopmomenten bij bijzondere gebeurtenissen te organiseren.

  • Taal
  • Taal

    Taal is belangrijk binnen een school en zeker op een school voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen. Taal en communicatie krijgen de hele dag de aandacht: in de klas, bij de logopedie, maar ook in contacten op het plein en in de school. Om de communicatie en de taal te verbeteren, kan er gebruik worden gemaakt van hulpmiddelen zoals gebaren en picto's.

  • Structuur
  • Structuur

    De school biedt duidelijkheid en voorspelbaarheid door te werken met visuele ondersteuning, time timers en dagritmekaarten. De school is een Vreedzame school, waardoor er een veilig leer- en werkklimaat heerst in de school. Iedereen mag en kan zichzelf zijn. Dit vormt een goede basis om leerlingen zich te laten ontwikkelen.

  • Presteren
  • Presteren

    Auris Taalplein wil dat de leerlingen zich goed ontwikkelen in een professionele leeromgeving. De leervakken en de sociaal-emotionele ontwikkeling is belangrijk. Daarnaast staat communicatie centraal binnen de school. We stellen ambitieuze doelen die we proberen te behalen met de leerlingen. Tijdens het presteren is er aandacht voor elkaar. We benaderen de leerlingen positief. Zo krijgen zij de uitdaging die ze zoeken.