Auris Taalplein Aurislogo

Contact


Willem en Marialaan 1
2805 AR  Gouda
(0182) 69 83 12
auris-taalplein@auris.nl

 

Deel deze pagina


Stel een vraag

Studiedagen

Datum Studiedagen
Woensdag 16 oktober 2019 Alle leerlingen vrij
Vrijdag 06 december 2019 Alle leerlingen vrij
Maandag 06 januari 2020 Alle leerlingen vrij
Maandag 08 juni 2020 Alle leerlingen vrij
   
Datum Leerling- en groepsbesprekingen
Dinsdag 1 oktober 2019 Leerlingen groep 1/2B zijn vrij
Woensdag 2 oktober 2019 Leerlingen groep 5 zijn vrij
Donderdag 3 oktober 2019 Leerlingen groep 4 en 6/7 zijn vrij
Maandag 7 oktober 2019 Leerlingen groep 7/8 zijn vrij
Donderdag 10 oktober 2019 Leerlingen groep 1/2A en 3 zijn vrij
Donderdag 6 februari 2020 Leerlingen groep 1/2B zijn vrij
Maandag 10 februari 2020 Leerlingen groep 4 zijn vrij
Dinsdag 11 februari 2020 Leerlingen groep 1, 1/2A, 1/2B en 6/7 zijn vrij
Woensdag 12 februari 2020 Leerlingen groep 5 en 7/8 zijn vrij
Donderdag 13 februari 2020 Leerlingen groep 3 zijn vrij
Maandag 17 februari 2020 Leerlingen groep 1/2A zijn vrij
Dinsdag 18 februari 2020 Leerlingen groep 5 zijn vrij
Woensdag 19 februari 2020 Leerlingen groep 1, 3, 4 en 6/7 zijn vrij
Dinsdag 9 t/m vrijdag 12 juni 2020 Alle leerlingen vrij
  • Leesrijk
  • Leesrijk

    De school vindt lezen erg belangrijk en de leerlingen besteden dan ook veel tijd aan lezen. Ze lezen meerdere ochtenden per week met een professional, maar soms ook met leerlingen uit de bovenbouw. Er is veel aandacht voor de Kinderboekenweek en jaarlijks wordt er een voorleeskampioen gekozen, die voor de hele school mag voorlezen. Zo krijgen leerlingen plezier in lezen en kunnen daarmee hun wereld uitbreiden.

  • Kleinschalig
  • Kleinschalig

    Op de school is ruimte om open het gesprek aan te gaan met leerlingen, ouders en andere betrokkenen. De leerlingen kennen elkaar en hebben aandacht voor elkaar. Waar dat mogelijk is, worden leerlingen ingezet om anderen te helpen en te begeleiden. We betrekken ouders door ouderavonden, koffieochtenden en inloopmomenten bij bijzondere gebeurtenissen te organiseren.

  • Taal
  • Taal

    Taal is belangrijk binnen een school en zeker op een school voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen. Taal en communicatie krijgen de hele dag de aandacht: in de klas, bij de logopedie, maar ook in contacten op het plein en in de school. Om de communicatie en de taal te verbeteren, kan er gebruik worden gemaakt van hulpmiddelen zoals gebaren en picto's.

  • Structuur
  • Structuur

    De school biedt duidelijkheid en voorspelbaarheid door te werken met visuele ondersteuning, time timers en dagritmekaarten. De school is een Vreedzame school, waardoor er een veilig leer- en werkklimaat heerst in de school. Iedereen mag en kan zichzelf zijn. Dit vormt een goede basis om leerlingen zich te laten ontwikkelen.

  • Presteren
  • Presteren

    Auris Taalplein wil dat de leerlingen zich goed ontwikkelen in een professionele leeromgeving. De leervakken en de sociaal-emotionele ontwikkeling is belangrijk. Daarnaast staat communicatie centraal binnen de school. We stellen ambitieuze doelen die we proberen te behalen met de leerlingen. Tijdens het presteren is er aandacht voor elkaar. We benaderen de leerlingen positief. Zo krijgen zij de uitdaging die ze zoeken.